RIKTIG VÄNSKAP ÄR NÄR MAN KAN BE VARANDRA ATT STÖDGILLA

2014-04-08 | 08:10:00
Idag försökte Mr. Smart lära mig ett nytt ord som betyder något man är supposed to do men som man inte kommer göra men jag minns det inte helt så jag måste googla det nu. Okej hittar ej men det börjar på o och slutar på y. Frågar Connor nu och återkommer när/om jag får svar. Det beskriver iallafall de planer jag haft för mina läxor under eftermiddagen/kvällen. Planerade att tänka att jag borde göra dom men att jag ändå inte skulle göra dom. Låter lite självdestruktivt nu när jag skriver det och det är det säkert lite också. 
 
I fredags gick jag till Gia på kvällen och väl där kom vi till insikten att jag packat med mig massvis med mat istället för/men inte några kläder och det skrattade vi åt och sen delade vi på maten och åt den i tystnad. Aja vi somnade i alla fall för sent för dagen efter behövde vi gå upp klockan 07.30 (ja, på en LÖRDAG!!!) eftersom vi hade district competition med Asteria. Det var väldigt roligt (ja, till och med fast vi behövde stiga upp så tidigt!) och vi kom på 4e plats utav 15 körer (vilket är väldigt nice med tanke på att South, West, McNary och McKay, som alla vunnit state de senaste 4 åren, var där) och qualifyade for state (som vi dock inte får gå på pga annan historia). Choir of the Titans tog andra plats och dom är verkligen jäääääääääääääättebra MEN vi fick bätte sight reading score än dom mwaha och det är alltså viktigt att poängtera pga en något närvarande översittarattityd från CT de senaste 8 månaderna (okej inte så ödmjukt ferlot). IALLAFALL så smet vi och Kylee iväg därifrån när vi var klara men egentligen inte fick gå pga vårterminens jättehöjdpunkt- PROM!!!!!!!!!!  
"This picture describes us so well", sa Kylee.
 
Prom får ett eget stycke. Det började med att jag, Gia och Gursharan trodde att vi hade läget något under kontroll, men det visade det sig att vi inte hade pga av avsaknad av chaufför. Vi hade en sminktid på Nordstrom att passa och var supernära på att ge upp alla finansträngningar helt och gå till balen i mjukisbyxor men i sista sekund kom Kelly och Todd till vår räddning och det var väldigt fortunate. Gia och Gurshie blev hur fina som helst men jag såg väl inte riktigt ut som tänkt med hårdsminkning men som Lera sa så är det ju ändå balen i Sverige som räknas. Jag och Gursharan åkte i alla fall och åt middag med Melats prom group och sen åkte vi till balen på Zenith Vineyard (ironiskt pga alkoholförbud på balen, hehe). Prom var väldigt roligt men ganska långt ifrån vad den är i Sverige. Detta var mest ett stort dansgolv med lite andra aktiviteter och formellare dresscode. I alla falllllllllllllllll, det var ju Gatsby-tema så alla lärare var utklädda i Gatsby-utstyrslar, de hade pokerbord utomhus, live-konstnär, photobooth, hade anställt någon random person som hela kvällen stod på den franska inomhusbalkongen och såg ut som Gatsby himself och bäst av allt så announcade dom fyrverkerier med samma repliker som i filmen.
Gatsby on balcony.
Melat and Gurshie.
Exchange student selfie and Cassie.
Photobooooth, så roligt!
Evelyn, Maria and I.

Efter balen åkte vi hem till Anna och åt cake och såg på New Girl och somnade väldigt gott allihopa. Dagen efter åt vi äpplekaka till frukost och sen sov vi bort resten av dagen= känns inte som att vi har haft någon helg alls. Jag och Gia funderade starkt på att göra som Kylee som stannade hemma pga att hon var "too stressed out" och behövde egentid. Hon är så rolig den däran, haha. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är galen som inte blev nöjd med sminkningen - du var ju hur fin som helst!

2014-04-08 @ 09:31:20
Postat av: Hannizz

ASSÅ DÖR SÅ JÄLA SNYGG JU!?!?!?!?!
Åh det verkar verkligen så sjukt nice + så kul med han som var Gatsby hela kvällen HAHAHA
Miss u sarixen <333

2014-04-08 @ 17:31:48
Postat av: Nirak

Love it, love it, love it!!!

2014-04-08 @ 18:20:26
Postat av: Rosa

Hur kunde du inte var nöjd? Du är ju galet snygg!!!

2014-04-11 @ 18:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0