I HAVE NO IDEA WHAT I'M DOING

2012-06-29 | 13:08:04
Läste lite på Olivias blogg och insåg att jag inte har svarat på Klarres utmaning. Bättre sent än aldrig, som jag brukar säga till mina lärare (nej, det brukar jag inte, men aa).
Okay, let's go!
 
Vem vill du träffa innan du dör?
Hm.. Svår fråga jao. Om svaret får vara lite orealistiskt skulle jag nog säga min morfar. Det var ju liksom min mammas pappa, och ja, min mamma tycker jag ju väldigt mycket om. And he was family liksom.
Jag kanske också skulle ha svarat mig själv, mest för att se hur jag är utifrån andras ögon. Ego, hehe..
 
Om du fick ändra en sak i världen, vad skulle det vara?
Jag skulle nog ha fixat lite mer godhet, empati och openminds i människor som saknar dessa egenskaper. Jag tror att det mesta hade löst sig självt om alla ville varandra väl och var villiga att se världen ur flera olika perspektiv, eller ja, det hade nog gått att kompromissa bättre isåfall. Jag tror att det hade varit färre krig, mer rättvisa och jämnställdhet and a more loving world isåfall. Klyshigt? - Kanske. Men jag tror verkligen det.
 
Vilken är bästa glassen på sommaren?
Bästa glassen på sommaren skulle jag nog säga är calippo cola, the tryckglass you know. Lite jobbig att äta in public, men farligt god! 
 
Hur ser en perfekt sommardag ut?
Den perfekta sommardagen skulle nog innehålla att vakna utsövd inte allt för sent på förmiddagen, en stor och god frukost, lite sång, dans till hög musik i vardagsrummet, övningskörning med paps, catch up med övriga familjen, longboarding, bad eller hangout med friendsen och en avslutning sent på natten med en bra serie i en nybäddad säng.
 
Hur ser dröm-outfiten ut? 
Det finns ju så himla många fina kläder, men en sommardag som denna hade den nog sett ut så här: 
 
 + någon sorts tröja då kanske. Oversizad. Svart, med djup urringad rygg. Ya-mi.
 
Vad hoppas du att du gör om tio år? 
I min drömvärld har jag om tio år gått ut gymnasiet för länge sedan och chillat på livet ett tag. Sedan har jag rest till Egypten och kollt pyramider, USA och London och jobbat på Starbucks, Topshop eller som aupair, Sydamerika och gått inkaleden, besökt Australien för att alla säger att det är så fantastiskt där, Indien, Rwanda och Sydafrika och kanske volontärarbetat. Efter allt mitt resande har jag provat på hur det är att bo helt själv i en alldeles egen lägenhet, tagit kurser i genusvetenskap för att det är så himla intressant och på ett eller annat sätt satt en fot i musikalbranschen. Slutligen vid har jag kommit in på läkarlinjen där jag läser till hjärnkirurg sedan ett par år tillbaka och bor i en lägenhet (eller varför inte en villa?) tillsammans med någon jag tycker om. Jag har nog trots mitt pluggande tid att göra annat som roar också, som att åka longboard, spela musik och friendsa.  
 
Vad står högst upp på din lista över saker att göra innan du dör? 
Jag tror det viktigaste för mig att göra innan jag dör är att alltid försöka leva på ett sätt som gör att jag är en person som jag oavsett omständigheterna som rått kan se tillbaka på och vara stolt över. Ja, det känns viktigt.
 
Vad är du rädd för? 
Jag tror att jag är rädd för att växa upp och bli gammal innan jag har hunnit göra allt jag vill göra.
 
Vad är du bra på?
Okej, nu ska jag försöka att inte vara så svensk. Jag skulle säga att jag är bra på att sjunga, bra på matte, bra på att ge beröm och bra på att sätta mig in i andras situation. Om några år vill jag kunna lägga till att jag är bra på att dansa. Jao.
 
Vad får dig att skratta?
Jag är en ganska lättroad person som i princip skrattar åt allt möjligt. Allra roligast tycker jag nog är när folk säger roliga saker eller gör konstiga miner utan att vara medvetna om det. Eller kanske när Valeria slänger ur sig random tykna kommentarer. Eller när jag gör det. För just det ja, jag skrattar en hel del åt mina egna skämt också.

Kommentarer
Postat av: anelia

du är en vis kvinna mannen

2012-06-29 @ 18:06:54
URL: http://staypositiveoryouwilldie.blogg.se
Postat av: the girl jao

Gillar inlägget, my friend. Nice att läsa om fina saker på tåget hem :)

2012-06-29 @ 19:48:35
Postat av: Klara

dis be nice, aw yes!

2012-06-29 @ 20:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0